Get Adobe Flash player

Snažan, temperamentni, oslobođeni kolor, gdje pojedine boje pričaju svoju čudesnu priču

 
 
Hrvatski umjetnik, slikar Mladen Žunjić iz Zagreba, poznat je po svom predanom i kontinuiranom radu, svakodnevnom slikanju, koje se često odvija u dvije, tri različite ili slične, ali gotovo istodobne autorske faze.
https://direktno.hr/upload/publish/128985/20180117-115746_5b556bd6099ef.jpg
Sve njih povezuje, pa i u najnovijoj produkciji veći ili nešto manji (za Žunjića) format platna, recimo 80 x 60 cm, u kombinaciji ulja i akrila ili pak zasebno,kao što je niz slika posvećen modrom i nebeskom, uz naravno dominatnu plavu boju, ponešto raspršenu u igri kapljica i koloriranih lebdećih, lelujavih oblika, opuštenog, primirenog ritma, osjeća se tek blago pulsiranje elemenata dubokog i dalekog svemira, u teško izmjerivoj praznini.
 
Posve iznenada Žunjić kreira dvije slike s temom, ruže iz moga vrta, u neobičnim formatima 90 x 40 ili pak nešto uobičajenim 80 x 60, ulja na platnu, vertikalne, otmjene, romantične kompozicije, u kombinaciji figurativnog i nefigurativnog, naime cvijet je doista posve stvaran ispred šarolike razigrane kolorističke apstraktne pozadine i gotovo da se može osjetiti miris cvijeća ili pak se može poželjeti dodirnuti krhku laticu. Fragmenti sjećanja na engleske vrtove?
 
Naravno, Žunjić se uvijek vraća svojim uznemirenim, vibrantnim raznoliko obojanim plohama koje se komešaju na velikim formatima (120 x 100) iznad tajanstvene i izazovne žute boje pijeska, zlata, u zamršenim obostrano nadmećućim odnosima i sve asocira na glazbu Stravinskog (bio bi to lijep zastor za balet velikog kompozitora), nikako se ne smirujući jer ovaj svijet neprestano živi i samo ga kretanje održava živim.
https://direktno.hr/upload/publish/128985/20180611-182038_5b556bd6ac3d7.jpg
Zajedničko svim ovim novim slikama jest snažan, temperamentni, oslobođeni kolor, gdje pojedina boje poput složenih i tajanstvenih simbola pričaju svoju čudesnu priču, obgrljene u raznim oblicima, ovala, kvadrata ili izduženih linija, čineći sliku u pokretu jer doista se može učiniti gledatelju, nakon prvog pomnog promatranja i kasnijeg novog sučeljavanja, kako se na slici ipak vide određene razlike, promjene položaja, tragovi boja, ne to nije ona slika od malo prije, ovo je ipak nešto drugo. Vrlo obiman i složeni opus slikara Mladena Žunjića svakim se danom obogaćuje novim slikama, redovitim istraživanjima autora u vječnoj potrazi za onom jedinstvenom i teško izvedivom slikom jer sve se mogućnosti moraju ispitati, probati, naslikati, na sve upite autor mora odgovoriti, na svaki izazov, reagirati.
 
Zanimljiva je i igra slikara s raznovrsnim formatima platna, naravno, uvijek je dobro steći vlastito iskustvo, koja su ograničenja a koje su prednosti, pogodnosti pojedinog formata i kako mu se pojedina boja uklapa u veličinu. No, svakako ključan element Žunjićevog opusa jest eruptivni kolor, koji ponegdje doslovce ključa.
 

Miroslav Pelikan

Autorov kolor je fin i nježan, fragilan i nenametljiv, suzdržan, tih i blag

 
 
Suvremeni dubrovački slikar, pripadnik srednje generacije hrvatskih likovnih umjetnika, Lukša Obradović i dalje je vrlo aktivan, kontinuirano slikajući i izlažući ili se pripremajući za nove samostalne izložbe, prisutan je s izborom svojih radova i na stranicama globalnih galerija, jednako tako dio vremena provede i u depoima u kojima je pohranio svoje brojne slike iz prošlih razdoblja, preslagujući ih i tražeći najučinkovitiju kombinaciju sačuvanih radova  ali i u svakodnevnoj komunikaciji s mnogobrojnim turistima, putnicima namjernicima  koji posjećuju Dubrovnik.
http://metro-portal.hr/img/repository/2018/07/web_image/luksa_obradovic.jpg
Pri susretu sa slikama od prije nekoliko godina ili još više, slikar se prisjeća njihova nastanka i motiva koji mu je poslužio, prisjeća se i riječi i gesta i osoba i više njih u grupi, koji su doprinijeli da se stvori, oživotvori ova slika u koju trenutno gleda. Odlaže je i zagleda se u drugu i opet naviru sjećanja, sjećanja...
 
Da, dubrovački umjetnik Lukša Obradović, slikar je sjećanja na proteklo vrijeme, na događaje u kojima je sudjelovao, na riječi koje je čuo, tiho, šaptom izrečene ili posve glasno da i drugi čuju i dočuju ono što je bila tajna, nešto skriveno, izdvojeno od svjetlosti dana.
 
Uz sjećanja na prošlo, najčešće se nađu i slike koje govore o onome što još nije došlo a trebalo bi i neizbježivo je. I te je trenutke marno prenosio na platno Lukša Obradović, ostavljajući spomen na budućnost ( koja se možda nije ni dogodila, ipak ili srećom).
 
Mnoštvo likova, portreta, fasada poznatih građevina, glumci, pisci, festival, drama, komedija, glazba, instrumenti glasovi, sve se ukomponiralo u jedinstvenost neponovljivog života Grada, dijelom ili većinom pretočen i na Obradovićeva platna. Ponekad imam dojam kako slikar Grad često prikazuje kao glavnu rolu i u drami, komediji, tragediji, simfoniji, operi, i u životu, gdje su stvarni stanovnici Dubrovnika, samo stalni statisti, tek rijetki s jedva zapaženom ulogom.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2018/03/Luk%C5%A1a-Obradovi%C4%87-7.jpg
Kolor Lukše Obradovića je fin i nježan, fragilan i nenametljiv, rekli bi suzdržan, tih i blag. Njegov je Grad otmjen i ponosan, čvrst i vječan, samo su ljudi prolazni, no što je s njihovim djelima? Čest motiv na slikama Lukše Obradovića jest sv. Vlaho, s ljudskim, svakidašnjim licem, iznad Grada, uzvišene geste, zaštitnik.
 
Sjećanja Lukše Obradovića bilo bi intrigantno i zanimljivo vidjeti u jednom dobrom izboru, u prostoru u kojem se može izložiti više desetaka djela, stotinu, kako bi i posjetitelji mogli zaroniti u vrijeme i pronaći tragove vlastitog postojanja.
 

Miroslav Pelikan

'Katamaran Art' ili promet ideja

 
 
U sklopu izložbenog ciklusa „Katamaran Art“ predstavlja se slikar Igor Zdunić. „Katamaran Art“ zajednički je projekt Muzeja općine Jelsa i splitske Galerije umjetnina. Riječ je o izložbenom programu, preciznije rečeno ciklusu od tri izložbe koji je od lipnja do kolovoza 2018. godine naizmjenično postavljen u Jelsi i Splitu. Sam naziv referira se na jednu od najprometnijih katamaranskih linija na Jadranu, Split-Jelsa, kojom se svake godine, osobito u ljetnim mjesecima, preveze na tisuće putnika. Cirkulacija ljudi i roba prvenstveno je vezana uz turizam i svakodnevni život domicilnog stanovništva. S druge strane, „Katamaran Art“ želi aktualizirati onu treću, jednako važnu dimenziju putovanja. Naravno, riječ je o prometu ideja, u konkretnom slučaju onih umjetničkih. Projektom se prepoznaje obaveza regionalnog centra i njegove krovne muzejske institucije da podupire umjetnički život u širem okruženju, te uvažava želja i potreba jedne manje sredine da u njemu aktivno sudjeluje. U tom je duhu Split i Jelsu već povezao istaknuti hrvatski umjetnik Juraj Dobrović svojim donacijama. Prvo je 2006. godine darovao Galeriji umjetnina 94 vlastita rada, da bi 2010. godine rodnoj Jelsi poklonio obiteljsku kuću s autentičnim namještajem i opremom, te 60 svojih umjetničkih djela. Tim činom Jelsa je dobila i čedni izložbeni prostor budući da je prizemlje kuće prenamijenjeno u Galeriju Kravata.
https://www.galum.hr/site/assets/files/1607/dsc_0020_m.1000x0.jpg
„Katamaran Art“ nema namjeru biti jednokratan ljetni hit, što hoće reći da su mu ambicije dugoročnije. Iako je načelno zamišljen kao okvir za predstavljanje umjetnika i kustosa mlađe i srednje generacije, ostaje otvoren za drugačije izložbene kombinacije kao i za suradnju s drugim partnerima. Za premijernu sezonu izabrana su tri autora različitih umjetničkih poetika, interesa i medija izražavanja: Vedran Perkov (1972.), Vitar Drinković (1983.) i Igor Zdunić (1991.). Kustoski poslovi hotimično su povjereni mlađim silama, Lani Beović i Ivani Vukušić, članicama kustoskog kolektiva „Horizont“ te Katici Modrić. Ploviti se mora.
 
Igor Zdunić se predstavlja s ukupno osam radova izvedenih tehnikom akrila na platnu, nastalih u razdoblju od 2014. do 2018. godine. Prvi put bit će viđen recentni ciklus Izletnici uz ponešto starije slike izlagane u sklopu projekta Utorkom u Galeriji / Fast Forward 3 i 5. Zajedničko svim radovima snažan je komentar suvremenog društva, no bez izravne tendencije mijenjanja postojeće paradigme. Zauzimajući važnu poziciju minucioznog svjedoka svijeta oko sebe, svjestan svih osjeta i stimulacije koje iz njega proizlaze i duboko impresioniran svakodnevicom, Zdunić svoje slikarstvo tematski temelji na kadriranju stvarnosti upravo onakve kakva ona i jest.
 
„Stilski oslonjeno na ekspresionizam, Zdunićevo slikarstvo karakteriziraju reljefni nanosi boje, naglašena i tektonična faktura te dinamičan duktus. Materičnost je eklatantna na nešto starijim radovima u kojima akrilne boje miješa s krušnim mrvicama što platnima daje dubinu i pokrenutost, a samom autoru mogućnost eksperimenta izražajnim mogućnostima u tradicionalnom mediju slikarstva uz odmjerenu dozu ludizma i humora. Površine slika su vibrantne, energično intenzivirane optičkim efektima, titravim mrljama i mnoštvom detalja. Iako prepoznat kao slikar većih formata, umjetnik u recentno realiziranim radovima inzistira na njihovoj redukciji, a u tehničkom smislu i na prekidu s eksperimentiranjem. Platna postaju intimnija, tema je vedrija, a zorno je suglasje unutarnjeg doživljaja i zaokupljenosti smirenom opservacijom čovjeka u eksterijeru. Implementirajući prepoznatljiv rukopis, činjenično bilježi psihološka stanja i ponašanja prikazanih likova dok priroda čini svojevrsni proscenij na kojem se odigravaju ljudske sudbine fiksirane u trenutku. Spontanost, fokusiranost, mirnoća, empatičnost i univerzalnost odlike su Zdunićevog slikarstva koje ga svrstavaju u red relevantnih umjetnika današnjice.“ (Katica Modrić)
 
Igor Zdunić (1991., Gospić) diplomirao je slikarstvo 2017. godine na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Nine Ivančić. Samostalno je izlagao u sklopu ciklusa Utorkom u Galeriji : Fast Forward : vol. 3 u Galeriji umjetnina u Splitu 2014. godine te u Gradskom muzeju u Omišu 2018. godine. Skupno je izlagao na Završnoj izložbi studenata Slikarskog odsjeka u Multikulturalnom centru u Splitu 2013., 2014., 2015. i 2016. godine, na izložbi strip radionice – Stripolerancija u Info zoni u Splitu te na završnoj izložbi Utorkom u Galeriji / Fast Forward vol. 5 u Galeriji umjetnina u Splitu 2016. godine.
 

Nives Matijević

Od Zlarina do glumačkih visina

 
 
Jure George Beban (San Francisco, 13. XII. 1873. – Los Angeles, 5. X. 1928.) bio je američki glumac hrvatsko-irskog podrijetla, koji je u doba nijemog filma stekao veliki ugled tumačeći likove talijanske nacionalnosti. Otac Roko mu je iz Zlarina, gdje su se Bebani bavili koraljstvom. Karijeru je započeo u kazalištu gdje su mu uglavnom davali sporedne uloge "egzotičnih" stranaca. Umoran od toga početkom 1910-ih XX. stoljeća preorijentirao se na vodvilj gdje je u humorističkim skečevima tumačio talijanske imigrante. To mu je iskustvo dobro poslužilo u kazališnoj predstavi The Sign of the Rose gdje je je tumačio naslovni lik, a još više u 1915. u filmskom debiju The Italian. Uloga siromašnog imigranta koji doživljava obiteljsku tragediju je duboko impresionirala i publiku i kritiku, te Bebana na kratko vrijeme učinila velikom zvijezdom Hollywooda. Glumačku karijeru je, međutim, uglavnom napustio nakon smrti supruge 1920. godine. Beban je nekoliko godina kasnije preminuo od ozljeda zadobivenih nakon pada s konja na jednom kalifornijskom ranču.
http://photos.geni.com/p13/21/fc/ae/17/5344483d24afb4ae/george_beban_large.jpg
Izabrani filmovi
 
Hearts of Men (1919.)
The Italian (1915.)
The Alien (1915.)
Pawn of Fate (1916.)
Pasquale (1916.)
The Marcellini Millions (1917.)
A Roadside Impresario (1917.)
The Cook of Canyon Camp (1917.)
Lost in Transit (1917.)
When It Strikes Home (1918.)
Jules of the Strong Heart (1918.)
One More American (1918.)
Hearts of Men (1919.)
One Man in a Million (1921.)
The Sign of the Rose (1922.)
The Greatest Love of All (1924.)
The Loves of Ricardo(1926.) (v.h.)

Anketa

Znamo da Andrej Plenković ne zastupa hrvatske interese. Čije interese zastupa?

Utorak, 18/09/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1006 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević