Get Adobe Flash player

Foto impresije Nikole Šimića Tonina

 
 
Izložbom recentnih umjetničkih fotografija u boji, autor se predstavlja likovnoj publici grada Benkovca, svojevrsnom promocijom sugestivnih snimki motiva izvorne prirode.
Inače riječ je o osobnosti koja se kreativno izražava u širokom rasponu umjetničkog stvaralaštva od književnosti, poetskog izraza i.t.d., te se iz množine svojih kreativnih impulsa u jednom dijelu zanima i za područje umjetničke fotografije. Izloženi ciklus foto-kompozicija određen je motivikom krajolika, priobalja, mora, nebeske atmosfere i sl. naglašene lirske ugođajnosti. Evidentne su varijacije motiva u mjenama dnevnog protoka vremena. Tako nastale foto-impresije na dojmljiv način ostvaruju lirične scene svitanja, jutra, dana, sutona, sumraka, noći... Sve je uprizoreno na sfumato način, osobite mekoće izraza. Odabrani kadrovi pomno su kompozicijski organizirani i zrače iskonskom arkadijskom čistoćom, ozvučene tišine.
 

Boris Žuža, prof.

Simfonijski orkestar iz Lucerna, James Gaffigan, Truls Mørk i Vilda Frang 24. travnja 2016. u Zagrebu

 
 
U organizaciji Koncertne direkcije Zagreb pozornica Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog 24. travnja 2016. godine bit će mjesto jedinstvenog glazbenog događaja. Simfonijski orkestar iz Lucerna pod ravnanjem jednog od najboljih mladih dirigenata, Jamesa Gaffigana, uz violončelista Trulsa Mørka te violinisticu Vilde Frang zagrebačkoj publici pružit će doživljaj koji se pamti.
http://assets3.classicfm.com/2011/29/vilde-frang--1311082244-hero-wide-0.jpg
Vilda Frang
 
Simfonijski orkestar iz Lucerna (LSO) najstariji je švicarski orkestar. Osnovan davne 1806. godine snažno je ukorijenjen u kulturni život domovine i grada u kojem djeluje i kao rezidencijalni orkestar Kazališta te rezidencijalni orkestar Kulturnog i kongresnog centra u Lucernu. Posvećujući  veliku pozornost izboru skladbi repertoar mu obuhvaća s jedne strane djela razdoblja klasike i romantizma, a s druge strane suvremenih skladatelja.
 
Glasoviti dirigenti današnjice ravnali su švicarskim orkestrom s dvostoljetnom tradicijom, a od sezone 2011./12 mjesto šefa dirigenta zauzima James Gaffigan. Jedan od najistaknutijih američkih dirigenata današnjice, poznat po strastvenim i energičnim nastupima, službeni operni debi imao je u Operi u Zürichu 2005. godine sa La Bohème. Kao operni dirigent debitirao je i u Bečkoj državnoj operi u sezoni 2011/12. također sa La Bohème. Hvaljen za prirodnu jednostavnost dirigiranja i uvjerljivo muziciranje, gost je dirigent Filharmonije Nizozemskog radija, a surađuje i s vodećim orkestrima i opernim kućama diljem Europe, Sjedinjenih Američkih Država i Azije.
http://www.buero-dlb.ch/files/images/w(800)h(600)/a69e2dc3dd9ff6a88c4eadf52070228e.jpg
Norveški violončelist Truls Mørk, za čije se nastupe traži ulaznica više, svjetsku je reputaciju stekao nakon američke turneje sa Filharmonijom iz Osla 1994. godine, koja je uključivala debi u Carnegie Hallu i Kennedy centru.  Kao veliki obožavatelj ruske škole violončela, Mørk je studirao kod ruske čelistice Natalie Shakhovskaye, a 1982. godine postao je prvi skandinavski glazbenik nakon Arto Norasa 1966. koji je ušao u finale Natjecanja Čajkovski u Moskvi. Mørkova diskografija uključuje nagrađivane snimke violončelističkih koncerata D. Šostakoviča te Bachovih suita za violončelo solo. Zagrebačka publika imat će ga prilike čuti na raritetnom Domenico Montagnana violončelu iz 1723. (Venecija), čiji je puž izradio slavni Stradivari.
 
Norveška violinistica, 29-godišnja Vilde Frang jedna je vodećih mladih violinista svoje generacije. S dvanaest godina slavni dirigent Mariss Jansons pozvao ju je da nastupi s Filharmonijom iz Osla. Studirala je na Barratt Due glazbenom institutu (zavodu) u Oslu, kod Kolje Blacher na Visokoj glazbenoj školi u Hamburgu te Ane Chumachenco na Kronberg akademiji. Credit Suisse jednoglasno joj je dodijelio Nagradu za najboljeg mladog umjetnika u 2012. godini, a bila je i stipendistica Zaklade Anne-Sophie Mutter od 2003. do 2009. godine. Violinistica koju glazbeni kritičar nazivaju jednom od najsjajnijih zvijezda violinističkog neba svira na Jean-Baptiste Vuillaume violini iz 1864. godine.
 
Nedjelja, 24. 4. 2016., 19:30 sati, Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski
SIMFONIJSKI ORKESTAR IZ LUCERNA
JAMES GAFFIGAN, dirigent
TRULS MØRK, violončelo; VILDE FRANG, violina
Program:
J. Brahms: Koncert za violinu i violončelo u a-molu, op. 102
A. Dvořák: 8. simfonija u G-duru, op. 88, B. 163
Karte možete kupiti na blagajni dvorane Lisinski od 15.2. ili online na www.ulaznice.hr.
Rezervirajte svoje vrijeme za ovaj jedinstveni događaj!
 

Mirta Bajzek i Gaja Vukelić

U interpretaciji religijskih tema posebno mjesto zauzimaju prostor, događaj i uvijek prisutna bol, krik

 
 
Suvremenog hrvatskog likovnog umjetnika, slikara Dubravka Mokrovića, zatekli smo u atelijeru, u završnim pripremama za novu izložbu u povodu Uskrsa.
• Gospodine Mokroviću, u posljednje vrijeme posvetili ste se radu sa sakralnim motivima u povodu Uskrsa. Najprije, kako ste pristupili ovim vrlo složenim motivima?
- U životu svakog slikara neizostavne su teme iz pasionske baštine koje se je svako barem jednom dotaknuo u životu, pa tako i ja svojim likovnim sazrijevanjem, svojim pristupom i učenjem dotičem tu temu.
 
• Koje ste uskrsne motive odabrali?
- Mahom su to motivi koji su već viđeni, ali ih ja obrađujem u jednom modernijem izrazu.
 
• Ciklus izvodite u klasičnoj tehnici ulja.
- Moje opredijeljenje je uvijek bilo ulje na platnu te ponekad akril.
 
• Koristite različite formate, od malih do velikih . Kolika je važnost formata slike u ovom ciklusu?
- Slike u velikom formatu su uvijek one koje vladaju prostorom. Poznat sam kao slikar velikog formata ali u ovom ciklusu zaista sam želio približiti sliku široj publici i njezinom prostoru u kojem žive.
• Moramo istaknuti i specifičnost kolora. Kako se boja manifestira u novome ciklusu?
- Sama tema zahtijeva specifičnu atmosferu te je moj poznati kolorit sada u drugom planu.
 
• Sakralni motivi interpretiraju se oduvijek. Što je za Vas najbitnije u današnjoj interpretaciji religijskih tema?
- U interpretaciji religijskih tema posebno mjesto zauzima prostor, događaj i uvijek prisutna bol, krik.
 
• Koliko je i danas iznimno zahtijevno slikati sakralne teme i koliko je autorska osobenost u pristupu i realizaciji značajna?
- Danas kad smo zakoračili u XXI. stoljeće sama okolina, društvo koje se razvijalo tijekom stoljeća, arhitektura zahtijeva drugačiji pristup. Naravno da je u svemu tome bitna osobnost umjetnika. Svi mi umjetnici imamo drugačiji pristup.
 
• Osim ovoga ciklusa na čemu još radite u atelijeru?
- U ovom trenutku uobličujem neke stare slike koje danas drugačije doživljavam nego u trenutku kada su nastajale. U ovom trenutku skidamo Božićnu izložbu održanu u galeriji Zrinski hotela Palace koje sam održao sa dvije briljantne umjetnice, gospođama. Leila Michelli i Iris Dvornik.
 
• Planovi....?
- Platna su u atelijeru a ja počinjem sa ciklusom „ALKA“.
 

Miroslav Pelikan

Dom treba čuvati

 
 
Kuća, dom, žena, djeca, mati,
Što je prije to moramo znati,
Prvo je dom, jer tu je ljubav i sve,
A zatim obitelj i domovina mati.
http://www.braniteljski-portal.hr/var/ezflow_site/storage/images/novosti/drustvo/domovina-hrvatska-zemlja-velikih-mogucnosti/120916-1-cro-HR/DOMOVINA-Hrvatska-zemlja-velikih-mogucnosti_article.jpg
Dom treba čuvat, voliti i znati,
Jer tako nas uče djed, otac i mati.
 

Tiho Vranješ

Anketa

Podržavate li štrajk u školama?

Utorak, 22/10/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1187 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević