U dvije godine uprihodio 90 milijuna državnih kuna
Za vrijeme SDP-ove vladavine najpopularniji je uvjerljivo bio njihov predsjednik države Ivo Josipović, odmilja nazvan "Rejting efendija" – Tragom informacija o poslovanju Ipsos pulsa, tvrtke koja je radila famozne ankete za koje je bilo mnogo prijepora, redakcija direktno.hr-a krenula je u istraživanje s tezom koju su postavili kolege novinari iz fairpress.eu: Je li SDP državnim novcem plaćao popularnost?
Naime, iz legalnih izvora vidljivo je da je Ipsos uprihodio ogromnu svotu samo u 2013. i 2014. godini, više od 90 milijuna kuna. Sumnja pada na pogodovanje, odnosno političku korupciju, pa je redakcija direktno.hr-a poslala upite državnim tvrtkama, ministarstvima, vladi, agencijama – uglavnom svima povezanima s državom da nam na osnovu zakona o pristupu informacijama odgovore tko je i koliko potrošio državnih novaca na razna istraživanja tržišta.
Za vrijeme SDP-ove vladavine, u vrijeme kad je Ipsos uprihodio očito puno više od 100 milijuna kuna, najpopularniji je uvjerljivo bio njihov predsjednik države Ivo Josipović, od milja nazvan "Rejting efendija". No, unatoč neprikosnovenom rejtingu, sada je na Pantovčaku netko drugi. Postavlja se osnovana sumnja: Za reklamiranje SDP-a Ipsos Pulsu dana je nagrada – unosni poslovi s državom. Zanimljivo, primijetili su novinari fairpressa, na svim javnim nabavama koje su obradili Ipsos Puls je jedini ponuditelj, a njegova ponuda je u sedam slučajeva niža od prvotno procijenjene. No, poslovanje se nastavilo i 2015, za koje na sudskom registru još nema podataka.
Unosni poslovi u izbornoj godini
Hrvatski zavod za zapošljavanje u veljači 2015. godine putem javne nabave ugovorio je posao vanjske evaluacije mjera aktivne politike zapošljavanja sa splitskom tvrtkom Ipsos Puls d.o.o. Splitska tvrtka za istraživanje tržišta posao vrijedan 1,523 milijuna kuna s porezom na dodanu vrijednost dobila je u otvorenom postupku javne nabave prema kriteriju najniže cijene kao jedini ponuditelj, ponudivši 706,18 kuna nižu cijenu od prvotno procijenjene, piše fairpress. Iz RJ Komunikacije Hrvatske radiotelevizije pisanim putem fairpressu odgovorili su kako je HRT u 2015. s tvrtkom Ipsos Puls zaključio tri ugovora u iznosu od 948.000 kuna, bez PDV-a.
Plaćala i Mirjana Rakić
Ipsos Puls po istom modelu zaključivao je poslove i na javnim natječajima Agencije za elektroničke medije. Prema podacima baze podataka Integrityobservers.eu, s Agencijom je splitska tvrtka zaključila tri ugovora u ukupnoj vrijednosti 1,25 milijuna kuna s PDV-om.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više