Hrvatski Fokus
Vanjska politika

“Europske vrijednosti” prijete europskoj sigurnosti

Europski sud postupno povećava svoju moć nad državnim pravosuđem

 

Problem pravnog ujedinjenja u Europi je u tome što slijedi program koji se stavlja na tržište kao zaštita “europskih vrijednosti”. Pitanje je: koje su to vrijednosti i tko odlučuje o njima?

Europska komisija i Europski sud već dugi niz godina uzurpiraju ovlasti nad migracijama i kaznenim postupcima država članica. To zamagljivanje državnog suvereniteta, koje je dovelo u pitanje legitimitet institucija EU-a, potječe iz temelja europskog prava, koje djelomično počiva na ugovorima o kojima su se dogovorile države članice. Unatoč tomu, institucije EU-a nikada nisu pokazale poštovanje prema narodnoj volji. Parlament praktički nema ovlasti, pa se tako ugovori provode bez odobrenja zastupnika.

  • Uz te ugovore, Sud Europske unije služi kao izvor prava. Njegova službena uloga je nadgledanje jedinstvene pravne primjene u skladu s misijom “očuvanja vrijednosti EU-a”. Međutim, sud postupno povećava svoju moć nad državnim pravosuđem. To zadiranje započelo je odlukom costa protiv Enelaiz 1964. godine, kada je sud odlučio da europsko pravo ima primat nad bilo kojim proturječnim nacionalnim pravom.
  • Time se Sudu Europske unije omogućuje da snažno utječe na politiku u državama članicama u pitanjima kao što su migracije i sigurnost, među ostalim. Međutim, opseg ovlasti suda problem je za države članice koje su utemeljene na romano-germanskoj pravnoj tradiciji. U tom okviru zakon i suverenitet pripadaju isključivo narodu. Kao što je Montesquieu rekao, “sudac je usta zakona”, ništa više.
  • U skladu s kaznenim zakonom
  • Prvo, kazneni postupak je na meti Suda. Kao rezultat toga, u cijeloj Europi kazneno pravo je u skladu s državama članicama. Zalaganje za ujednačenost može se činiti logičnim, ali njegov učinak na nacionalni suverenitet je destruktivan. Dobar primjer je odluka suda iz 2020. kojom je odlučeno da vlade ne mogu prisiliti telefonske operatere da dijele podatke svojih klijenata, čak ni za osobe osumnjičene za terorizam ili teška kaznena djela.
  • Ova stalna promjena zakonskih odredbi naštetila je mnogim policijskim istragama i otežala buduće istrage. To bi se lako moglo odbaciti kao kašnjenje u provedbi jedinstvenog europskog prava, ali to je stvarno pitanje. U Francuskoj stope rješavanja kriminalapadaju zbog ovih presuda: 2016. riješeno je 70 % ubojstava, u 2020. samo 62 %.
  • Sud Europske unije također je usmjerio svoje napore na imigracijske politike diljem Europe. Kao rezultat toga, biti nezakoniti stranac u EU-u više se ne smatra kaznenim djelom i zbog toga sud odbija sudjelovati u kaznenim postupcima. Mnoge države članice poštovale su tu odluku.
  • Kako bi to proveo, Sud EU-a napao je članice EU-a koje nisu bile u skladu s tim blagim okvirom. Sud je 2. travnja 2020. presudio da Poljska, Mađarska i Češka Republika krše zakon odbijanjem primjene obveznog premještanja nakon migrantskog vala 2015.
  • Mađarska je 14. svibnja 2020. osuđena zbog držanja ilegalnog migranta unutar tranzitne zone četiri tjedna dok je čekao da se njegov zahtjev za azil ispita (naknadno je odbijen).
  • Mađarsku je sud ponovno osudio 17. prosinca 2020. jer je Budimpešta odlučila da migranti iz susjedne Srbijesvoj zahtjev za azil mogu podnijeti samo iz tranzitnih zona.
  • “Europske vrijednosti”
  • Glavno pitanje s ovim pravnim ujedinjenjem je da slijedi unaprijed određeni program. Službeno, taj se program stavlja na tržište kao zaštita “europskih vrijednosti”. Pitanje je koje su to vrijednosti i tko odlučuje o njima?
  • Rimski ugovor iz 1957. izvorno je označio “mir i slobodu” kao europske vrijednosti. S vremenom je popis narastao. Ugovor iz Maastrichta je 1992. godine nabrojao “slobodu, demokraciju, ljudska prava, temeljna prava i vladavinu prava”.
  • Lisabonski ugovor iz 2007. govori o “poštivanju ljudskog dostojanstva, slobode, demokracije, jednakosti, vladavine prava i poštivanju ljudskih prava, uključujući prava pripadnika manjina. … u društvu u kojem prevladavaju pluralizam, nediskriminacija, tolerancija, pravda, solidarnost i jednakost žena i muškaraca.”
  • U međuvremenu je ratificirana povelja EU-a o temeljnim pravima koja je dodala još 54 vrijednosti, uključujući kvalitetu okoliša, društvenu isključenost, solidarnost među generacijama, slobodnu trgovinu i prava djece. Te bi vrijednosti trebale biti zajedničke svim državama članicama, ali presude protiv Mađarske ili Poljske pokazuju da nisu univerzalno prihvaćene.
  • Ovaj politeizam vrijednosti nema hijerarhiju i predstavlja izvor opravdanja pomoću kojeg različite europske institucije mogu poduprijeti odluke koje god žele.
  • Zaključno, ono što EU promiče u pogledu migracija i sigurnosti je sve veća obrana individualnih prava nauštrb kolektivnog interesa europskih društava. Teroristički napad u Nici 2020. koji je izveo migrant iz Tunisa odnio je živote troje europskih državljana. Da su Italija ili Francuska uspjele uhititi teroriste zbog ilegalnog ulaska, ti bi građani još uvijek bili živi. Pod opravdanjem nediskriminacije, ilegalni migranti, građani osumnjičeni za kriminal i čestiti Europljani svi se smatraju istima.
  • To nije pravda.
  • Pierre-Marie Sève diplomirala je pravo na Sveučilištu Sorbonne u Parizu. Njegov rad usmjeren je na izgradnju učinkovitijeg pravosudnog sustava u Francuskoj i pružanje veće zaštite žrtvama kaznenih djela. Redovito se pojavljuje u francuskim medijima kako bi razgovarao o svom radu.

Pierre-Marie Sève, https://europeanconservative.com/articles/commentary/european-values-threaten-european-security/

Povezane objave

Čistke na suvremeni način

HF

Od Konrada Adenauera do Joea Bidena – kako se na Bürgenstocku vodi svjetska politika

hrvatski-fokus

Ukradeni izbori

hrvatski-fokus

Angela Merkel i dalje štiti islamske teroriste

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više