Get Adobe Flash player

Slike u ulju prepune su energičnosti, motivacije i snage

 
 
Dubrovački akademski slikar Maro Kriste, istaknuti je autor srednje generacije aktualnih hrvatskih stvaratelja, izlagao je na nizu zapaženih izložbi, i danas kontinuira slika u svom atelijeru, a što drugo, nego Grad i njegovu bližu ili dalju okolicu.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/10/Maro-Kriste-2-795x840.jpg
Da, Maro svakodnevno portretira Dubrovnik, iz dana u dan okružen brojnim i privlačnim motivima, kako lijepe i sačuvane povijesne arhitekture tako i krajobraza uokolo. Međutim, valja istaknuti kako slikar portretira Dubrovnik, ne bazirajući svoju gestu na trenutnim emocijama, bez kojih nema ništo, no one prolaze kroz njegov gusto satkani filtar vlastitih sjećanja, prilagođavajući motiv i kreirajući zasebno specifično autorsko djelo.
 
Maro Kriste voli izraziti kolor i doista kolor je njegovo drugo ja,njegov je  kolor nanešen snažnim i odlučnim gestama, čvrstim i odlučnim u građenju slike, u novom slaganju poznatog motiva u cjelini ili u fragmentu, bilo da je riječ o crkvi sa zvonikom i trgom ili o segmentu obale koju još krasi sačuvana priroda.
http://www.hrsvijet.net/images2/kultura/1_miroslav_pelikan/0000000000_maro_kriste.jpg
Slike u ulju Mara Kriste prepune su energičnosti, motivacije i snage, kao da su protkane toplim i životnim sunčanim zrakama, koje ostaju živjeti unutar boje, iznad platna, ne zarobljene već su dragovoljno tu.
 
Maro Kriste je uspješno razvio i učvrstio svoj osobni stil slikanja, gradeći svoju izražajnosti na kontinuiranom i strastvenom radu. Valja istaknuti kako su njegove slike i oda životu, ali i divljenje ljepoti jer bez toga Maro ne bi bio slikar.
 

Miroslav Pelikan

Natječaj je otvoren od 16. listopada 2019. godine do 15. studenoga 2019.

 
 
Temeljem članka 36. Statuta Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac Sisak, KLASA: 012-03/19-01/01, URBROJ: 2176/05-20-02-19-1 od 18. travnja 2019. godine, dana 16. 10. 2019. godine ravnateljica Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac Sisak, Dubravka Šurlan, objavljuje
http://www.sisak.info/wp-content/uploads/2019/10/Natje%C4%8Daj-Tea-Ben%C4%8Di%C4%87-Rimay-652x366.png

 

NATJEČAJ

 

za književnu nagradu "Tea Benčić Rimay"
 
1. Natječaj raspisuje Narodna knjižnica i čitaonica Vlado Gotovac Sisak
2. Nagrada “Tea Benčić Rimay“ dodjeljuje se u svrhu poticanja književnog stvaralaštva te kao doprinos potpori i vrjednovanju najboljih književnih ostvarenja za pjesmu u prozi
3. Na natječaju mogu sudjelovati svi državljani Republike Hrvatske koji pišu hrvatskim književnim jezikom
4. Na natječaj se šalje rukopis neobjavljene zbirke pjesama u prozi
5. Natječaj je otvoren od 16. listopada 2019. godine do 15. studenoga 2019. godine
 
Rukopise koji zadovoljavaju uvjete natječaja ocijenit će Prosudbeno povjerenstvo
do 29. studenoga 2019. godine
6. Natječaj je anoniman, stoga sve rukopise treba poslati u 3 primjerka i na CD-u, označene šifrom
7. Rješenje šifre i podatke o autoru (ime i prezime, adresa, broj telefona, e-mail i kratki životopis) treba priložiti u zasebnoj, zatvorenoj koverti
8. Rukopisi poslani na natječaj se ne vraćaju
9. Nagrada se sastoji od objavljivanja nagrađenog rukopisa i novčanog iznosa od 3.000,00 kn
10. Rezultati natječaja bit će objavljeni 2. prosinca 2019. godine na internetskoj stranici Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac Sisak (www.nkc-sisak.hr)
11. Dodjela književne nagrade „Tea Benčić Rimay“ bit će upriličena na svečanosti 6. prosinca 2019. godine
12. Rukopise dostaviti na adresu:
 

Narodna knjižnica i čitaonica Vlado Gotovac Sisak

(Natječaj za književnu nagradu „Tea Benčić Rimay“)

Rimska ulica 27

44 000 Sisak

Imamo jednu potpunu izložbu koja predstavlja genija suvremene umjetnosti

 
 
Ustanova za kulturu Galerija Kula, Galerija umjetnina i Zavod za znanstveni i umjetnički rad u Splitu, HAZU, nakon uspješne suradnje na izložbama slavnih internacionalnih umjetnika Mima Palladina i Juliaoa Sarmentoa, predstavljaju djela Tonya Cragga, jednog od najvećih živućih kipara. Izložbu je u srijedu 16. listopada, otvorio akademik Radoslav Tomić, a o djelima umjetnika govorili su Duje Mrduljaš, ravnatelj Galerije Kula, Branko Franceschi, ravnatelj Galerije umjetnina i sam umjetnik.
https://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/10/Tony-Cragg-2-840x560.jpg
„Tony Cragg jedan je od najboljih svjetskih kipara. Nema ograničenja u materijalima koje može koristiti, kao što nema ograničenja u idejama ili oblicima koje bi mogao zamisliti. Na izložbi imamo sve – od crteža, do skulptura manjih dimenzija koje su namijenjene interijerima i na kraju u Galeriji umjetnina tri skulpture namijenjene eksterijeru velikih dimenzija. Imamo jednu potpunu izložbu koja predstavlja genija suvremene umjetnosti zahvaljujući sinergiji tri institucije, a to je model kako možemo u Split dovesti ono što je u ovome trenutku istaknuto u europskom kulturnom krugu kome načelno pripadamo”, rekao je Branko Franceschi.
 
Skulpture Tonyja Cragga uglavnom se mogu svrstati u grupe prema različitim materijalima od kojih su izrađene: kamen, glina, bronca, staklo, različiti sintetički materijali poput polistirena, ugljika ili staklenih vlakana. Njegova osjetljivost na različite materijale bila je i polazna osnova za njegov rad. Različiti materijali daju različita emocionalna iskustva, kako za umjetnika tako i za nas kao promatrače. Tony Cragg ističe da riječi „materijal“ i „materija“ potječu od latinske riječi mater ili majka. Poput majke, materijal rađa misao; različita svojstva materijala rađaju ideju, koja stvara oblik.
 
Izložbe u tri splitska izložbena prostora, u Galeriji umjetnina, Zavodu HAZU i u Galeriji Kula, predstavljaju Craggove crteže na papiru i skulpture izvedene u različitim veličinama, oblicima i materijalima. Riječ je o radovima koji pokrivaju Craggovu umjetničku produkciji od 1993. do 2018. godine. Time je publici omogućen uvid u cjelinu Craggovog umjetničkog procesa, počevši od idejnih skica i crteža koji predstavljaju ciljane forme zamišljenih skulptura do njihove realizacije u više materijala i veličina predviđenih za postav u interijeru ili eksterijeru.
Riječ je o Craggovim najpoznatijim skulpturama, koje iako izvedene iz jednog komada, kroz svoja horizontalna proširenja zadržavaju iluziju slojevitosti. Tipične za umjetnikovu stvaralačku imaginaciju i postupke upravo ove skulpture pozicioniraju njegov rad u područje između prirode i tehnologije, mističnog i svjetovnog, uzvišenog i zabavnog.
 
Tony Cragg rođen je u Liverpoolu u Engleskoj, 1949. godine. Živi i radi u Wuppertalu u Njemačkoj od 1977. Studirao je na Wimbledon School of Art, London, UK gdje je stekao BA diplomu (1973) i MA diplomu Royal College of Art, London, UK (1977). Imao je brojne samostalne izložbe među kojim izdavajamo: Yorkshire Sculpture Park, UK (2017); National Museum of Havana, Cuba (2017); MUDAM Luxembourg, Luxembourg (2017); Ludwig Museum, Koblenz, Germany (2017); Wroclaw Contemporary Art Museum, Wroclaw, Poland (2017); The State Hermitage Museum, St Petersburg, Russia (2016; Von der Heydt Museum, Wuppertal, Germany (2016); Benaki Museum, Athens, Greece (2015); Gothenburg International Sculpture Exhibition, Gothenburg, Sweden (2015); Heydar Aliyev Centre, Baku, Azerbaijan (2014); Musée d’art modern de Saint-Étienne, Saint-Étienne, France (2014); National Taiwan Museum of Fine Arts, Taichung, Taiwan (2013); CAFA Museum in Beijing, China (2012); Musée du Louvre, Paris, France (2011); the Scottish National Gallery, Edinburgh, UK (2011); Nasher Sculpture Center, Dallas, TX,USA,(2011) ; Skulpturenpark Waldfrieden, Wuppertal, Germany (2010); Tate Gallery, Liverpool, UK (2000); Museo Nacional Centro de Arte, Reina Sofia, Madrid, Spain (1995), Stedelijk van Abbemuseum, Eindhoven, The Netherlands (1991) and Tate Gallery, London, UK (1988).

Predstavljao je Veliku Britaniju na 43. Venecijanskom bijenalu 1988. i iste godine nagrađen je Turnerovom nagradom u Tate Gallery, London, UK. Profesor je na Ecole Nationale Superieure des Beaux Arts, Paris, France (1999-2009) i Kunstakademie, Dusseldorf, Germany (2009–do danas).
Od 1994. godine ima titulu Royal Academician; primio je Praemium Imperiale for Sculpture, Tokyo, Japan (2007); nagrađen 1. Class Order of Merit of the Federal Republic of Germany (2012) i postao je Knight's Bachelor u 2016.
 

Nives Matijević

Pravci gibanja malih točkica su poput morske struje

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić, osobito je zapažen po brojnim slikama u ulju i akrilu na velikim formatima platna, uz naravno strastveni kontinuirani rad u atelijeru.
http://mojzagreb.info/images/made/images/uploads/vijesti/41344/mladen_zunjic_543_253_c1.jpg
• Gospodine Žunjiću, u ciklusu NOVI RADOVI, koristite još veće formata platna, nego prije. Riječ je o veličinama 170 x 120 cm.
-Da, ovog puta upotrijebio sam još veće formate platna, išao sam čak i nešto veće 150 x 200 cm.
 
• Motive u novom ciklusu bi mogli opisati kao „oceani kolora“.
-Ovi motivi su stvarno pravi "oceani kolora" kako ste rekli. Tu se prelamaju boje jedne preko drugih. Ti radovi su u "proizvodnji" nastajali jako dugo. Boje su išle jedne preko drugih, pa je dosta vremena trebalo da se pojedini slojevi osuše, da može slijedeći sloj kolora. U tako dugotrajnom ciklusu,znalo se dogoditi, da inspiracija autora kod slikanja malo promijeni prvobitnu zamisao.
 
• Posebno se ističu pravci gibanja malih točkica, poput morskih struja.
-Da, pravci gibanja malih točkica su poput morske struje. Energija kolora ih jednostavno nosi nezaustavljivo.
 
• Kolor je na ovim slikama čudesan.
-Da, kolor je stvarno raznolik. Komponirao sam čak i nijanse boja, koje nisu po pravilu slikarske struke, ali se pokazalo da su ipak vrlo zanimljive.
 
• Hoće li se formati još povećavati?
-Nažalost ne će. Već i na ovim formatima je jako teško za slikanje. Nije toliko problem veličine platna,nego jednostavno fizički je to teško izvesti.
 
• Na Vašim slikama uvijek se osjeti snažna energija. Rekao bih, slike žive.
-Da, moje slike, kao da su u stalnom pokretu. Motivi se prelijevaju preko ruba platna,energija pršti na četiri strane, tako da svaki promatrač, posebno, može zaključiti što se u stvari događa izvan vidljivog i prikazanog slikarskog motiva.
 
• Istodobno, promatrajući novi ciklus, razmišljam o ovim slikama, one bilježe postojanje posebnog, zasebnog, paralelnog svijeta.
-Paralelni svijet je prikazan na ovom ciklusu. Taj svijet se preklapa, prelazi jedan preko drugoga, gdje različiti nivoi kolora daju određeni smisao.
https://direktno.hr/upload/2019/08/20190629_10595651953_5d5267ade49a6.jpg
• Vi doista energično, bez ikakvog sustezanja slikate.
-Da, slikam strašno energično. To su žustri i dugi pokreti ruke i kista. Ali ne samo to: koristim i neka druga slikarska pomagala, koja sam sâm izradio, a sa ciljem, da bi moji radovi kod mene, a na kraju i kod promatrača izazvali taj doživljaj ushita.
 
• Što je trenutačno novo u atelijeru?
-Trenutno u atelijeru radim novi ciklus apstrakcija srednjeg formata 90 x 100 cm, u jednoj tehnici tzv. razlIjevajućih ulja na platnu. Kolori će biti jako žestoki. Motivi će biti prepoznatljivi, ali ipak dovoljno izmaštani da mogu ući u slikarski pravac apstrakcija.
 
• Planovi?
-Ovog trenutka sam u pregovorima sa Galerijom Steiner iz Beča, za samostalnu izložbu u prosincu ove godine.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Zašto A. Plenković i dalje brani nepostojeći "dan antifašističke borbe" 22. lipnja?

Nedjelja, 17/11/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1326 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević